ჯგუფური სამუშაო „ ბოლო ციფრის ცხრილი „
მიზანი : მოსწავლე გაიწაფოს
რიცხვის ხარისხის გამოთვლაში ,კანონზომიერების
აღმოჩენაში, სამუშაოს შესრულების
სტრატეგიის დადგენასა და სწრაფად
განხორციელებაში; შესრულებული
სამუშაოს შეფასებაში , ანუ შეძლოს
აღმოჩენილი კანონზომიერების
განზოგადება,გამოყენება ამოცანების
ამოხსნისას.
მოსწავლეებს ცხრილის შევსებამდე ვთვაზობთ დაასახელონ
რამდენიმე მაგალითი: 34_ის ათობითი ჩანაწერის ბოლო ციფრია 1 ( 34
= 81) , 83_ის ბოლო ციფრია
2 ( 83 = 512)
მუშაობის მსვლელობა;

ბოლო ციფრი
|
ხარ.მაჩ
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
|
2
|
2
|
4
|
8
|
6
|
2
|
4
|
8
|
6
|
2
|
|
3
|
3
|
9
|
7
|
1
|
3
|
9
|
7
|
1
|
3
|
|
4
|
4
|
6
|
4
|
6
|
4
|
6
|
4
|
6
|
4
|
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
|
6
|
6
|
6
|
6
|
6
|
6
|
6
|
6
|
6
|
6
|
|
7
|
7
|
9
|
3
|
1
|
7
|
9
|
3
|
1
|
7
|
|
8
|
8
|
4
|
2
|
6
|
8
|
4
|
2
|
6
|
8
|
|
9
|
9
|
1
|
9
|
1
|
9
|
1
|
9
|
1
|
9
|
შევსებული ცხრილის სისწორის შემოწმებისა და შედეგების
საჯარო გამოცხადების შემდეგ ვთხოვთ ჯგუფებს,ან ცალკეულ მოსწავლეებს დაასახელონ შემჩნეული
კანონზომიერებები ყოველი რიცხვის ხარისხის ბოლო
ციფრების მონაცვლეობის შესახებ. ისინი მეტად მნიშვნელონან შედეგებს მიიღებენ
: 0, 1,
5 და 6 _ის ხარისხების ბოლო ციფრები
უცვლელია, დანარჩენი რიცხვების ხარისხების ათობითი ჩანაწერის ბოლო ციფრები კი პერიოდულად
მეორდება. მაგალითდ 4 და 9_ის ყოველი ორის
შემდეგ. 2 , 3, 7 და
8_ის - ყოველი ოთხის შემდეგ.
ამ კანონზომიერების განხილვის შემდეგ ჯგუფებს ვთავაზობთ
აქტივობების გაფართოვებას.- იპოვეთ მაგალითდ
411 , 910, 325, 731, 9131 _ ის ბოლო ციფრები.
აქტივობის გაფართოვება შეგვიძლია განვახორციელოთ მოცემულ
სტრიქონში წარმოდგენილი ციფრებით დაბოლოვებული რიცხვების ხარისხებზე დაკვირვებითაც.
მაგალითდ 23 _ის , 73 _ის 253_ის ხარისხები ბოლოვდება იმავე ციფრებით რას 3_ის ხარისხები.
ჯგუფებს ვთავაზობთ დაადგინონ მაგალითად 255_ის, 7311_ის, 12586_ის ბოლო ციფრები.
პროექტში მოსწავლეთა მუშაობის შეფასება
პროექტში მოსწავლეთა მუშაობის შეფასება
No comments:
Post a Comment