პროექტი

პროექტის მონახაზი
ჯგუფური სამუშაო  „ ბოლო ციფრის ცხრილი „
მიზანი : მოსწავლე გაიწაფოს რიცხვის ხარისხის გამოთვლაში ,კანონზომიერების 
                     აღმოჩენაში, სამუშაოს შესრულების სტრატეგიის დადგენასა და სწრაფად
                     განხორციელებაში; შესრულებული სამუშაოს შეფასებაში , ანუ შეძლოს
                     აღმოჩენილი კანონზომიერების განზოგადება,გამოყენება ამოცანების
                    ამოხსნისას.

მოსწავლეებს ცხრილის შევსებამდე ვთვაზობთ დაასახელონ რამდენიმე მაგალითი: 34_ის ათობითი ჩანაწერის ბოლო ციფრია 1 ( 34 = 81) ,      83_ის ბოლო ციფრია 2 ( 83 = 512)
მუშაობის მსვლელობა;
როდესაც დარწმუნდებით რო კლასი გაერკვა დავალების სინაარსში, ჯგუფებად გაერთიანებულ მოსწავლეებს ვთავაზობთ ცხრილის შევსებას.მუშაობას შეიძლება მივცეთ შეჯიბრის სახე.გასათვალისწინებელია სამუშაოს შესრულების დრო და ხარისხი.მაგალითად შესაძლებელია შეცდომა თითო საჯარიმო ქულით შევაფასოთ.დავაკვირდეთ ფგუფური მუშაობის პროცესს.სავარაუდოა რომ გარკვეული დროის შემდეგ - რამდენიმე სტრიქონის შევსების შემდეგ, მოსწავლეები აღარ შეასრულებენ გამრავლებასსრულად და ყოველი მომდევნო სტრიქონის შესავსებად გამოიყენებენ წინა სტრიქონის მონაცემებს-გამოიმუშავებენ ცხრილის შედგენის სტრატეგიას.

ბოლო ციფრი  



ხარ.მაჩ


1
2
3
4
5
6
7
8
9
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2
2
4
8
6
2
4
8
6
2
3
3
9
7
1
3
9
7
1
3
4
4
6
4
6
4
6
4
6
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
6
6
6
6
6
6
6
6
6
6
7
7
9
3
1
7
9
3
1
7
8
8
4
2
6
8
4
2
6
8
9
9
1
9
1
9
1
9
1
9
შევსებული ცხრილის სისწორის შემოწმებისა და შედეგების საჯარო გამოცხადების შემდეგ ვთხოვთ ჯგუფებს,ან ცალკეულ მოსწავლეებს დაასახელონ შემჩნეული კანონზომიერებები ყოველი რიცხვის ხარისხის ბოლო  ციფრების მონაცვლეობის შესახებ. ისინი მეტად მნიშვნელონან შედეგებს მიიღებენ : 0,  1,  5  და 6 _ის ხარისხების ბოლო ციფრები უცვლელია, დანარჩენი რიცხვების ხარისხების ათობითი ჩანაწერის ბოლო ციფრები კი პერიოდულად მეორდება. მაგალითდ  4 და 9_ის ყოველი ორის შემდეგ.      2 ,  3,  7 და 8_ის - ყოველი ოთხის შემდეგ.
ამ კანონზომიერების განხილვის შემდეგ ჯგუფებს ვთავაზობთ აქტივობების გაფართოვებას.- იპოვეთ მაგალითდ  411 ,  910,  325,  731, 9131 _ ის ბოლო ციფრები.
აქტივობის გაფართოვება შეგვიძლია განვახორციელოთ მოცემულ სტრიქონში წარმოდგენილი ციფრებით დაბოლოვებული რიცხვების ხარისხებზე დაკვირვებითაც. მაგალითდ 23 _ის , 73 _ის 253_ის ხარისხები ბოლოვდება იმავე ციფრებით რას 3_ის ხარისხები.

ჯგუფებს ვთავაზობთ დაადგინონ მაგალითად 255_ის,  7311_ის,  12586_ის ბოლო ციფრები.

პროექტში მოსწავლეთა მუშაობის შეფასება

No comments:

Post a Comment